loading...
اخبار اپل
Mahan بازدید : 66 دوشنبه 01 دی 1393 نظرات (0)

10 کلید میانبر عالی کیبورد که هر دارنده مک باید بداند

 

زمانی که شما یک مک جدید می‌خرید و برای اولین بار به کیبورد این دستگاه نگاه می‌کنید، احتمالا بسیار گیج خواهید شد و ناخواسته کلافه می‌شوید. کمی تفاوت بین این کیبورد و کیبورد‌های ویندوزی وجود دارد اما این بدین معنی نیست که سخت‌تر است یا همیشه در هنگام استفاده گیج خواهید شد. این کیبورد برای گشت و گذار سریع‌تر با استفاده از کلید‌های میانبر در سیستم‌عامل OS X هیچ کمبودی ندارد و بسیار سریع و مفید به شما کمک خواهد کرد.

کاربران سیستم عامل ویندوز در استفاده از کیبورد‌های میانبر عادت دارند و استفاده از این کلید‌های آسان‌کننده بسیار لذت بخش است. آیا در سیستم عامل مک نیز چنین است؟ در اینجا ما 10 کلید میانبر برای هر دارنده مک معرفی خواهیم کرد و معتقدیم هر کس از این کیبورد استفاده می‌کند لازم است از این موراد اطلاع داشته باشد.

1. چگونه با استفاده از کلید میانبر برنامه‌ای را ببندیم

با استفاده از این کلید میانبر شما از برنامه به صورت کامل خارج خواهید شد و فرایند انجام برنامه پایان داده می‌شود. برای خارج شدن از برنامه لازم است دو کلید Cmd + Q را باهم از روی کیبورد فشار دهید.

 

2. چگونه پنجره در حال اجرا را ببندیم

اگر نمی‌خواهید از یک برنامه به صورت کامل خارج شوید و تنها می خواهید پنجره در حال اجرا را ببندید، دو کلید Cmd + W را از کیبورد خود همزمان فشار دهید.

 

3. چگونه یک تب جدید باز کنیم

در بیشتر برنامه‌ها به جای باز کردن یک پنجره جدید شما می‌توانید یک تب جدید را باز کنید (مانند مرورگر‌ها). برای باز کردن یک تب جدید بدون استفاده از تنظیمات منو، تنها کافیست کلید میانبر Cmd + T را از روی کیبورد فشار دهید.

 

4. چگونه بین برنامه‌های در حال اجرا گردش کنیم

جستجو در میان برنامه‌های باز و فعال در سیستم عامل OS X بسیار سریع و آسان است. با کلید‌های میانبر شما می‌توانید بدون استفاده از موس به راحتی بین برنامه‌ها گردش کنید و برنامه مورد نظر خود را بیابید. برای انجام این کار دو کلید Cmd + Tab را با هم فشار بدهید. بعد از آن برای گردش در بین برنامه‌ها تنها لازم است به صورت مکرر کلید Tab را فشار دهید تا اینکه برنامه‌ای که می‌خواهید پر رنگ شود و بعد دست خود را از روی کلید بردارید.

 

5. چگونه بخش جستجو را باز کنیم

با استفاده از گزینه سرچ در بخش جستجوی سیستم عامل مک، می‌توان در بین همه فایل‌ها و برنامه‌ها جستجو انجام داد. برای انجام اینکار و دسترسی سریع‌تر به این بخش کلید میانبر Cmd + Space bar را از روی کیبورد خود انتخاب کنید.

 

6. چگونه یک اپلیکیشن را به زور ببندیم

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که در زمان استفاده از یک برنامه ناگهان آن برنامه با ارور مواجه شود و دیگر به شما پاسخگو نباشد، در این زمان این برنامه به راحتی بسته نخواهد شد و شما نیاز دارید با استفاده از زور این برنامه را ببندید. برای انجام اینکار تنها لازم است سه کلید Cmd + Option + Esc را با هم فشار دهید.

 

7. چگونه کات، کپی، پیست و برگشت را انجام دهیم

اگر در کیبورد ویندوزی خود عادت به کپی، کات، پیست و آندو کردن دارید، کیبور مک نیز تفاوت زیادی ندارد و تنها به جای کلید کنترل، شما باید به ترتیب کلید Cmd را با حروف Z ،X ،C یا V برای انجام کپی، کات، آندو و پیست از روی کیبورد خود فشار دهید.

 

8. چگونه به دنبال کلمه یا جمله‌ای بگردیم

اگر شما با استفاده از سیستم عامل OS X می‌خواهید در یک صفحه مرورگر یا هر جایی به دنبال یک کلمه یا عبارت بگردید، کلید میانبر Cmd + F را از روی کیبورد خود برای احضار کردن نوار جستجو فشار دهید.

 

9. چگونه از ویژگی Quick Look استفاده کنیم

با استفاده از ویژگی بسیار کاربردی Quick Look می‌توان بدون باز کردن یک فایل رسانه‌ای (تصویر، ویدیو) آن را مشاهده کرد. تنها لازم است یک بار بر روی فایل دلخواه‌ای کلیک کنید و سپس کلید Space bar را فشا دهید. کلید میانبر هم وجود دارد، شما با استفاده از کلید‌های Cmd + Y می‌توانید همین کار را انجام دهید. اما به نظر روش اول بسیار راحت تر است.

 

10. چگونه به پنجره shut down، sleep و restart دسترسی پیدا کنیم

برای اینکه در سیستم عامل مک براحتی بتوانید دستگاه خود را خاموش، خواب و یا راه‌اندازی مجدد کنید، راحت‌ترین راه برای دسترسی به پنجره انتخاب یکی از این سه گزینه، فشار دادن کلید میانبر Control + Eject می‌باشد.

 

کلید میانبر مورد علاقه شما؟

بسیاری کلید میانبر دیگر نیز وجود دارد که شما قطعا با آن‌ها آشنا هستید. کلید میانبر مورد علاقه شما در هنگام کار با سیستم عامل مک چیست؟ در بخش نظرات می توانید کلید میانبر خود را با ما در میان بگذارید و توضیح دهید که این کلید میانبر چه کاری انجام می‌دهد

امیدواریم از این کلید‌های میانبر استفاده کافی را ببرید و تجربه‌ای لذت بخش‌تر و آسان‌تر با دستگاه مک خود داشته باشید. و اگر کلید میانبر خوبی می‌شناسید که در اینجا معرفی نشده، با دیگران از طریق بخش نظرات در میان بگذارید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    ایفون6 بهتر است یا ایفون 5s
    ایا مطالب سایت خوب هستند
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 8
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 9
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 24
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 70
  • بازدید ماه : 468
  • بازدید سال : 4,713
  • بازدید کلی : 17,257
  • کدهای اختصاصی
    log
    کد ماوس